miercuri, 22 septembrie 2010

Ce mai face presa vrânceană?

În ultima vreme, presa vrânceană suferă. Suferă de nebăgare-n seamă şi de lipsă de subiecte adevărate şi penetrante. Şi să o luăm cu începutul:  

Realitatea TV Focşani

s-a închis, dar nu definitiv.

Focus TV

are aceeaşi vigoare pe care o avea „cunoscutul” redactor şef Don Francesco atunci când mergea la baie cu Prostamolul în buzunar. Dar am văzut că au spaţiu de emisie cât China şi că dau filme. Ceea ce, pentru cei care n-au cablu, e de bine :)))

Atlas TV

Lenormanda Florenţiu - Realizator emisiunea"Maeştri"
rămâne aceeaşi televiziune folositoare PSD-ului în campania electorală, dar văd că nea Ion patronul nu se dă în lături (a se pune accentul pe „ă”, nu pe „u”) să îi dea pe sticlă, cel mai probabil contra cost, şi pe parlamentarii puterii. În rest, aceeaşi Lenormanda, cu emisiunile ei gen „Dacă doriţi să revedeţi ceea ce aţi mai văzut deja de 180 de ori în ultimii doi ani” cu interviurile lungi şi plicticoase, şi asta nu pentru că invitaţii n-au nimic de zis, ci pentru că blonda eternă şi fascinantă a familiei Martiş nu-i lasă deloc să vorbească. Auzisem că Atlasul e fost la un pas să fie vândută, doar doar o reuşi patronul să-şi scoată fiul, inclusiv cu banii luaţi pe ea, din „cuşca” în care stă de ceva timp pentru corupţie. 

Săptămânalul Corect

Bârfele, din lumea presei şi nu numai, dădeau revenirea Corect pe piaţa media vrânceană ca un succes total, sub bagheta magicianului Ungureanu, care face să dispară cât ai clipi banii oricui e dispus să-i dea lui şi gurilor pe care le întreţine şi asta pentru că încă mai sunt proşti care cred că Ungureanu e un bun născător de ziare şi televiziuni. Din nefericire, sau poate din fericire, săptămânalul Corect e acelaşi pe care-l ştim, cu 5 ştiri pe prima pagină online, ştiri de acum 2 săptămâni, cu acelaşi design obosit, dar care pare că aşteaptă campania electorală ca sindicaliştii pe Boc în faţa Guvernului. 

Radio Dada

neavând concurenţă prea mare la subiecte locale, merge în virtutea inerţiei, mi se pare că era mult mai alert când avea cu cine se bate în plan local. 

Adevărul de Focşani

fără Ştefan Borcea, ziarul ăsta ar înveli castraveţi sau alte legume de pus la păstrat mult şi bine. Aud însă că, în scurt timp, Patriciu face şi televiziuni locale arondate ziarelor. Aşa că, Dana Lepădat, şefa de la Adevărul de Focşani, va avea, în sfârşit, şansa să facă ea ştiri aşa cum le vede ea şi cum n-a fost înţeleasă la Realitatea, ca producător general.

Monitorul de Vrancea

George Noaptiş - Monitorul de Vrancea
aceeaşi hârtie igienică a lui Marian Oprişan. Din păcate pentru calitatea presei vrâncene, aud că a întrecut ca tiraj Ziarul de Vrancea, asta poate şi din cauză că Ziarul nu mai loveşte aşa de tare în PSD, fapt pentru care cei care vor să citească de bine de pesedişti cumpără Monitorul. Am observat, totuşi, o mică „scăpare” în celebrele sondaje măsluite prin care reporterii (dacă-i pot numi aşa) Monitorului întreabă lumea ce părere are despre iniţiativele PSD sau despre frumosul şi deşteptul Oprişan şi primesc numai răspunsuri pozitive. Ei, într-unul dintre sondaje, vreo 4 inşi au spus că sunt de acord cu declaraţiile lui Trăşculescu, potrivit cărora la Festivalul Bachis se face mare risipă. Pur şi simplu nu-mi venea să cred că Monitorul publică astfel de opinii, dar mi-am revenit repede când am văzut că în Parlament se discuta despre nişte bani care urmau să vină în colegii... . 

Ziarul de Vrancea



















Ziarul de Vrancea este cea mai mare dezamăgire pentru mine, mai ales că acolo am învăţat meserie. Ceea ce n-a reuşit Oprişan să facă din acest cotidian, adică un cotidian închis, a reuşit criza. ZVN nu s-a închis, dar s-a închistat, jurnalişti buni au plecat pentru că erau plătiţi mai mult la mişto şi mai la negru, unii, obedienţi PSD, au fost promovaţi, iar o investigaţie din aia care face să zbârnâie telefoanele de la CJ sau Prefectură în biroul lui Condurache sau al Silviei n-am mai citit demult. 

Cam asta e părerea mea despre starea presei vrâncene în vremuri de criză. Cât despre mine, dacă vă întrebaţi ce mai fac, mai aveţi puţintică răbdare... .  






5 comentarii:

  1. Dar tu de ce stai ca frustratul doar pe blog și nu la un post serios?
    Oare pentru că nu te primește nimeni?

    Se pare că șpăgarii nu sunt primiți în presa serioasă?

    Toată lumea știe că tu ești așa!

    Dar Realitatea Focșani de ce ai închis-o?

    RăspundețiȘtergere
  2. O să-ţi explic, Dănciulescule, că în cariera oricărui jurnalist, ca şi în fotbal, domeniul din care ţi-ai ales pseudonimul, există suişuri şi coborâşuri, se pare că tu n-ai ajuns decât la cele din urmă. Blogul mi l-am creat ca să exprim ceva atunci când cred că am ceva de spus, nu înţeleg de ce accesezi blogul unui „frustrat”. În ceea ce priveşte postul serios la care-mi recomanzi să mă duc, te rog să-l şi nominalizezi, că eu, de la RTV Focşani încoace, n-am mai văzut unul prin Focşani. Despre şpaga pe care spui tu că aş fi luat-o, să dea Domnul ca pe toată să o ai ca salariu, toată viaţa, lună de lună. În fine, întreabă pe oricine de la Realitatea Focşani cine a închis staţia şi de ce şi ce am făcut eu pentru ea.

    P.S. Am ales să-ţi public comentariul pentru că nu vreau să te las, pe tine şi pe alţii asemenea ţie, să pui capul pe pernă neliniştit, frustrat şi plin de întrebări. Mulţumesc că-mi accesezi blogul. Continuă să postezi!

    RăspundețiȘtergere
  3. Valabil şi pentru Radu, care e acelaşi cu Dănciulescu... . Îl aşteptăm pe Costică Ştefănescu

    RăspundețiȘtergere